- Szczegóły
-
Opublikowano: piątek, 10 luty 2017 08:09
Zajęcia dodatkowe w roku szkolnym 2016/2017
Niepubliczne Bajkowe Przedszkole w Zwierzynie
GRUPA STARSZAKÓW Biedronek
- logopeda - wtorek 13:30
- j. angielski - środa 8:30 i czwartek 09:45
- zajęcia rytmiczno - taneczne - środa 12:00
- Religia - czwartek 09:00
GRUPA MALUSZKÓW Żabek
- j. angielski - czwartek 10:15
- logopeda - wtorek 13.30
- zajęcia rytmiczno - taneczne - środa 12.30
Język angielski
Nauczanie języka angielskiego odbywa się w naszym przedszkolu w formie zabawy, stymulującej proste wypowiedzi oraz umożliwiającej uruchomienie zdolności naśladowczych przedszkolaków. Kontakt z językiem angielskim już we wczesnym wieku umożliwia dziecku stopniowe oswajanie się z brzmieniem, melodią i strukturą języka obcego, bez konieczności pokonywania barier, jakie powstają w trakcie nauki w późniejszym okresie.
Zajęcia prowadzone przez mgr Natalie Skorupską
Zajęcia rytmiczno ? taneczne
Zajęcia rytmiczno-taneczne to radosna i spontaniczna zabawa z tańcem. Dostosowana jest do rozwoju psychomotorycznego dzieci, pozwala na rozwijanie umiejętności ruchowych już od najmłodszych lat, wprowadza w świat tańca, pomaga zrozumieć rytm i poznać podstawowe kroki taneczne.
Zajęcia prowadzone przez mgr? Krystynę Błauciak
Zajęcia Logopedyczne
Podczas zajęć logopedycznych dzieci maja możliwość kształtowania swojej mowy , uczą się wymawiać trudne dla nich głoski i dźwięki. Zajęcia z logopedą wpływają na prawidłowy rozwój dzieci i eliminują ewentualne wady i zaburzenia mowy.
Zajęcia prowadzone przez mgr Annę Halasz
Zajęcia z z religii
Nauka religii w przedszkolu (oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej) organizowana jest na mocy art. 12 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz. U. z 1992 r. Nr 36, poz. 155, z późn. zm.).
Zajęcia prowadzone przez mgr Marzenę Dobrzyńską
- Szczegóły
-
Opublikowano: czwartek, 09 luty 2017 14:47
Prawa Dziecka według Janusza Korczaka
Centralny motyw działalności i twórczości J.Korczaka stanowi ? prawo każdego dziecka do życia i odpowiedniego jego poziomu. Pisał o konieczności zapewnienia dziecku odpowiedniej jakości życia w sferze jego potrzeb fizycznych, emocjonalnych, intelektualnych i społecznych. W tym miejscu warto przypomnieć że tytuł jednego z jego utworów brzmi: ?Prawo dziecka do szacunku? ? i stanowi programową syntezę jego twórczości.
Trafnie współcześni przypisują J.Korczakowi tytuł Obrońcy Praw Dziecka.
Z naczelnej zasady przyjętej przez J.Korczaka, iż dziecko jest człowiekiem wynika troska o wciąż gwałcone przez dorosłych prawa. Spośród wielu praw, o których pisał i o które walczył, jako zasadnicze należy wymienić:
Prawo do szacunku
Jest to prawo najbardziej lekceważone we współczesnym świecie. Dzieci trzeba nie tylko kochać, ale też dobrze traktować, a to oznacza indywidualne podejście do każdego wychowanka. Wielu starań powinno dołożyć społeczeństwo, by uczeń miał prawo do poszanowania godności własnej w sprawach osobistych, rodzinnych i koleżeńskich.
Prawo do niewiedzy
Dla kilkuletniego dziecka nie wszystko jest proste i jasne jak nam się wydaje.
Otaczający świat jest dla niego nieznany. Dorośli powinni mieć wiele wyrozumiałości i cierpliwości wobec niekończących się pytań dziecka.
W konwencji czytamy:
? Zadaniem dorosłych jest cierpliwe i wytrwałe niesienie pomocy podopiecznym w chwili, gdy potrzebują oni przewodnika, by wybrać i zdecydować kim być, co robić, jaką postawę przyjąć w zbiorowości ludzkiej i na podstawie jakich wartości budować przyszłość.?
Prawo do niepowodzeń i łez
Nie wolno oskarżać dziecka za niepowodzenia, lecz należy cierpliwie czekać, aż dziecko wydorośleje, nabierze życiowego doświadczenia. Zamiast karania współczesna psychologia proponuje ? ? pokaż dziecku jak można naprawić zło?.
Prawo do upadków
Obcując na co dzień z dziećmi nie powinno nas dziwić, że dzieci upadają czy grzeszą. Wychowawca uznając prawo do upadku, akceptując błędy podopiecznych musi pamiętać, że jego obowiązkiem jest obserwowanie zachowania, wyjaśnianie przyczyn nieprawidłowości i odchyleń w rozwoju oraz podejmowanie działań kompensacyjnych wobec dzieci, które tego potrzebują.
Prawo do własności
Poszanowanie tego prawa jest konieczne zarówno ze strony nauczycieli jak i rodziców. Uczymy dzieci, że maja prawo do własności, ale również powinny je respektować wobec innych.
Prawo do tajemnicy
Dzieci, nawet te najmłodsze, mają swoje tajemnice osobiste, rodzinne czy koleżeńskie. Dorośli powinni je szanować. Nauczyciel szanujący tajemnicę dziecka, uczy swoja postawą, że są sprawy, o których nie mówi się wszystkim.
Prawo do radości
J. Korczak w swoim pamiętniku pisał ? ?dziecku potrzebna jest jasność szczęścia i ciepło miłości?. Niech dzieci się śmieją, niech będą wesołe.?
Dziecko powinno wychowywać się w miłej i serdecznej atmosferze, pełnej uśmiechu i radości.
Prawo do wypowiadania swoich myśli i uczuć
Łamanie tego prawa jest krzywdą wyrządzoną dziecku, którą trudno w życiu naprawić. Należy dać dziecku prawo do wyrażania własnych poglądów i uczuć, przyjmując je stosownie do wieku i dojrzałości dziecka. Dzieci potrzebują tego, by ich uczucia były akceptowane i doceniane.
Prawo do dnia dzisiejszego
Dziecko żyje teraźniejszością, bieżącą chwilą i to liczy się najbardziej. Wszystko co było w przeszłości czy dopiero ma nadejść, nie jest dla niego tak ważne.
?Dla jutra lekceważy się to, co je dziś cieszy, smuci, dziwi gniewa, zajmuje. Dla jutra, którego nie rozumie (?) kradnie się lata życia? ? to słowa J.Korczaka.
Korczakowskie prawa dziecka są aktualne do dziś. Jego myśli, idee, jego cele ocalały i większość z nich zrealizowano w Konwencji Praw Dziecka.